TV ZIEKENHUISVERPLEEGKUNDE / ALGEMENE VERPLEEGKUNDE
Kennen
· De vitale functies opnoemen.
· De definitie en de normale waarde van elke vitale functie weergeven.
· De fysiologische en pathologische schommelingen van de normale waarden opnoemen.
· De verschillende ademhalingstypes beschrijven.
Kunnen
· De vitale functies van een persoon kunnen observeren ,beoordelen en rapporteren.
· De pathologische waarden en de verschillende ademhalingstypes herkennen.
· De patiënten met stoornissen m.b.t. de vitale parameters adequaat verplegen.
Zijn
· Zich bewust zijn van het belang van een juiste bepaling en rapportage van de vitale functies.
· Gemotiveerd zijn in de uitvoering (een exacte bepaling) en weergave van de vitale parameters.
Didactisch gebruik tijdens de les
Bij aanvang van de les zou ik de klassite opstarten.
Aan de hand van de presentatie (prezi) en de cursusblaadjes die de studenten gekregen hebben zou ik zowel via een docerende werkvorm, als via een onderwijsleergesprek de leerstof willen overbrengen.
Aan het einde van de les geef ik de leerlingen mee hoe de klassite van thuis kan gebruikt worden en geef ik als opdracht het maken van de educaplay oefeningen, op die manier wordt niet alleen hun kennis getoetst maar ook hun enthousiasme/wil om de website uit te proberen.